Losowe zdjęcie |
|
Solaris Urbino 12LE #DOA 22057 nowe
Komentarzy: 0 kwasniewski1256
|
|
|
|
|
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej S.A. |
|
Historia Przedsiębiorstwa. Sporządził Remik.
Historia Firmy PKS Lubin S.A. zaczyna się w roku 1968. W tym roku zostaje utworzony oddział ówczesnego Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej we Wrocławiu (WPPKS Lubin).
Samo utworzenie Oddziału PKS wiąże się z budową kompleksu wydobywczego rudy miedzi (kopalnie miedzi) na terenach przylegających do miejscowości Lubin, Rudna, Polkowice itd. i produkcyjnego (Huta Miedzi w Legnicy i w Głogowie). Powstały PKS zajmuje się organizacją przewozów regionalnych w okolicy z naciskiem na organizację dowozu pracowników do powstających kopalń.
Oddział na założonej przy ulicy Ścinawskiej 33 zajezdni, otrzymał autobusy głównie z istniejącego od 1946 roku, po przemianach oddziału WPPKS Legnica. Prawdopodobnie były to autobusy, które i tak garażowały w Lubinie na zasadzie przydziału (zamieszkanie kierowcy - garażowanie niedaleko domu), oraz przeniesienie pewnej ilości autobusów z Legnicy. Ale też równocześnie przyłączono dwie Placówki Terenowe PKS. Jedna to dotychczas działająca dla WPPKS Legnica Placówka w Chojnowie, a druga, to działająca dla WPPKS Bolesławiec Placówka w Chocianowie.
W grudniu 1975 roku w wyniku reformy administracyjnej kraju i z 17 istniejących województw utworzeniu 49 województw, oddział lubiński WPPKS Wrocław wraz z Placówkami Terenowymi został przekazany do WPPKS Zielona Góra. Od tego czasu istnieje jako oddział VII osobowo-towarowy WPPKS ZG w Lubinie.
Czyli 1968-1983 WPPKS Lubin.
28 lutego 1983 roku utworzono ogólnokrajowe przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Krajowa Państwowa Komunikacja Samochodowa (KPKS). Więc w Lubinie oddział przyjmuje nazwę KPKS Zielona Góra oddz. VII Lubin w skrócie KPKS Lubin. 1983-1990 (KPKS Lubin).
9 marca 1990 zlikwidowano KPKS i powołano oddzielne Przedsiębiorstwa PKS (PPKS) na bazie istniejących oddziałów KPKS. Datę przekazania majątku i pojazdów z KPKS do PPKS przyjęto w dniu 01.07.1990.
1990-2004 (PPKS Lubin).
W grudniu 2004 roku po trwającym kilka lat procesie prywatyzacji, założona wcześniej nowa firma PKS Lubin S.A. przejmuje w użytkowanie cały majątek PPKS Lubin. Udziałowcami PKS Lubin są pracownicy PKS Lubin, oraz firmy: PKS Tour Jelenia Góra, PKS Transpol Legnica Sp. z o.o. i PKS Wołów.
Czyli skrót od grudnia 2004 (PKS Lubin). (Hits: 13791)
Podkategorie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazwa producenta: Jelcz
Nazwa modelu: Ikarus-Zemun IK160P
Podwozie: Ikarus-Zemun IK160
Nadwozie: Ikarus-Zemun IK160
Silnik: WSK Mielec SW680/78/1
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 11100 cm³
Maksymalna moc: 136 kW (185 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2200 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 710 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1400 rpm
Cylindry: 6
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90U
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 6
Pod licencją: ZF S6-90U
Układ Drzwi: 2-2-0-2
Liczba Osi: 3
długość: 16760 mm
Szerokość: 2450 mm
Wysokość: 3030 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 145
Miejsc siedzących: 47
Minimalny poziom podłogi: 910 mm
Maksymalny poziom podłogi: 47 mm
Inne informacje:
Wersja montowana w JZS na rynek Polski.
Produkcja: 1982-1989
|
|
|
|
Nazwa producenta: Irisbus
Nazwa modelu: Irisbus Citelis Line
Nadwozie: Irisbus Citelis 12
Produkcja: (2005-2014)
Układ Drzwi: 2-2-2
Długość: 11990 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 2850 mm
Produkcja: (2001-2014)
|
|
|
|
Nazwa producenta: SKD
Nazwa modelu: Iveco Daily 70C17 / SKD Stratos LF38
Podwozie: Iveco Daily 70 (6)
Producent: Iveco
Nazwa: Daily 70 (6)
Produkcja: (2014-)
Nadwozie: SKD Stratos LF38
Silnik: Iveco F1CFL411F
Producent: Iveco
Nazwa: F1CFL411F
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 2998 cm³
Maksymalna moc: 12 5kW (170 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 3500 rpm
Cylindry: 4
Turbo: Tak
Standard Emisji: Euro-6
Skrzynia biegów: Iveco Hi-Matic
Producent: Iveco
Nazwa: Hi-Matic
Rodzaj skrzyni biegów: Automat
Biegi: 8
Pod licencją: ZF 8HP70
Układ Drzwi: 0-1-2
Długość: 7860 mm
Szerokość: 2150 mm
Wysokość: 2850 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 38
Miejsc siedzących: 14
Produkcja: (2016-)
|
|
|
|
|
|
|
Długość: 11000 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3080 mm
Rozstaw osi: 5400 mm
Masa własna: 9400 kg
Masa całkowita: 16000 kg
Układ drzwi:
- 2-2-2 (L11.3)
- 2-0-2 (L11.2)
Wysokość podłogi:
1 wejście: 3080
2 wejście: 3080
Silnik: RABA - MAN D2156HM6U
Moc: 193 KM
Pojemność: 250 l
Skrzynia: Csepel ASH75.2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazwa producenta: Scania Słupsk
Nazwa modelu: Scania CN230UB 4x2 EB
Nadwozie: Scania OmniCity (N-series)
Producent: Scania
Nazwa: OmniCity (N-series)
Produkcja: 2006-2013
Silnik: Scania DC9 16 230
Producent: Scania
Nazwa: DC9 16 230
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 8867 cm³
Maksymalna moc: 169 kW (230 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 1800 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 1050 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1500 rpm
Cylindry: 5
Turbo: Tak
Standard Emisji: Euro-4
Skrzynia biegów: ZF 5HP502C
Producent: ZF
Nazwa: 5HP502C
Rodzaj skrzyni biegów: Automat
Biegi: 5
Układ Drzwi: 2-2-2.
Szerokość: 2550 mm
Produkcja: (2006-)
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazwa producenta: Volvo Polska
Nazwa modelu: Volvo 7700
Podwozie: Volvo B9L (S7)
Producent: Volvo
Nazwa: B9L (S7)
Produkcja: (2007-)
Nadwozie: Volvo 7000/7700
Producent: Volvo
Nazwa: 7000/7700
Produkcja: (1999-2012)
Silnik: Volvo D9B260 (J8)
Producent: Volvo
Nazwa: D9B260 (J8)
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 9364 cm³
Maksymalna moc: 191 kW (260 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): Nm, pPrzy prędkości (obrotów na minutę): rpm
Cylindry: 6
Turbo: Tak
Standard Emisji: Euro-4
Układ Drzwi: 2+2+0, 2+2+2
Szerokość: 2550 mm
Inne informacje:
(YV3S7J8)
Produkcja: (2006-2009)
|
|
|
|
|
Znaleziono zdjęć: 0 na 0 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 0 do 0.
Nie ma zdjęć w tej kategorii
|