Losowe zdjęcie |
 |
 Ikarus 280.26 #501 nowe
Komentarzy: 0 davidbel2
|
 |
|
 |
 |
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej S.A. |
 |
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej S.A. w Żarach
68-200 Żary
ul. Okrzei 31 - 33
Strona internetowa:
http://www.pks.zary.pl/
Historia firmy: Sporządził Remik.
Historia firmy swój początek ma w 1952 roku. W lipcu tego roku w Żarach powstaje oddział zielonogórskiej Ekspozytury Towarowo-Osobowej PKS Poznań.
1 stycznia 1960 roku po ogólnokrajowej reorganizacji PKS powstaje "Wojewódzkie Przedsiębiorstwo PKS" w Zielonej Górze (WP PKS), które to po przekształceniu z oddziału zielonogórskiej Ekspozytury Towarowo-Osobowej PKS Poznań tworzy pod swoimi skrzydłami oddział osobowo-towarowy w Żarach. W roku 1968 oddział ten nazywa się:
Oddział V osobowo-towarowy WPPKS ZG w Żarach. Skrót (WPPKS Żary).
W 1975 roku po zmianach administracyjnych w Polsce następuje reorganizacja WPPKS związana z przekazywaniem Oddziałów i Placówek terenowych w struktury WPPKS działające w nowych województwach. W istniejących w poprzednich 17 województwach dyrekcje WPPKS teraz stanowiły tzw. regiony komunikacyjne WPPKS. Takich regionów utworzono 17. Siedemnastym był właśnie region zielonogórsko-legnicki działający w województwach zielonogórskim i legnickim.
W Żarach nadal istnieje Oddział V osobowo-towarowy WPPKS ZG w Żarach. Czyli 1960-1983 (WPPKS Żary).
28 lutego 1983 roku utworzono ogólnokrajowe przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą "Krajowa Państwowa Komunikacja Samochodowa" (KPKS). Więc w Żarach oddział przyjmuje nazwę KPKS Zielona Góra oddz. Żary, w skrócie KPKS Żary. 1984-1990 (KPKS Żary)
9 marca 1990 zlikwidowano KPKS i powołano oddzielne "Przedsiębiorstwa PKS" (PPKS) na bazie istniejących oddziałów KPKS. 1990-1999 (PPKS Żary).
Jako pierwszy w Polsce ze 176 PPKS Żary przekształcił się z dniem 01.02.1999 roku. w spółkę akcyjną, w związku z tym w toku prywatyzacji, ze stuprocentowym udziałem pracowników powstaje PKS S.A. Żary.
W latach 2002-2003 spółka inwestuje w PPKS Wejherowo, po czym się z niej wycofuje.
Od 01.05.2003 roku PKS wygrało przetarg na prowadzenie komunikacji miejskiej na terenie gminy miejskiej Żary.
W grudniu 2003 PKS Żary zakupiło pakiet kontrolny w PKS spółka z.o.o. w Gliwicach. Jest to spółka zależna w której posiada 98,95% udziałów.
Zawiązane zostały z udziałem PKS Żary, spółki w celu prywatyzacji PKS Legnica (24,6%).
Od lipca 2004 roku PKS Żary jest udziałowcem PKS sp z.o.o. w Iławie, gdzie udziały stanowią 66,06%.
Od 01.08.2004 roku po zawiązaniu konsorcjum razem z PKS Gorzów Wielkopolski, PKS Żary staje się współwłaścicielem udziałów prywatyzowanego PPKS Nowa Sól, która to firma przyjmuje nazwę PKS Nowa Sól Sp. z o.o.
Informacje odnośnie historii PKS S.A. Żary pochodzą z książki 60 lat PKS Zielona Góra Sp. z o.o., interpretacji historii PKS Nowa Sól, oraz strony internetowej PKS S.A. Żary.
PKS Poznań Eksp. Zielona Góra O/Żary. (1952-1960).
WPPKS Zielona Góra O/Żary (1960-1983).
KPKS Zielona Góra O/Żary (1983-1990).
PPKS Żary (1990-1999).
PKS S.A. Żary (od 1999 roku). (Hits: 7606)
Podkategorie |
|
Dane pojazdu dla autobusu #Z09001
Silnik: Cummins ISBe4 185.
Moc: 136 kW / 185 HP.
Pojemność: 4460 cm3.
Norma spalin: Euro 4.
Skrzynia biegów: ZF 6S-700 BO (6-cio biegowa).
Ilość miejsc: 41-42 siedzących.
Układ drzwi: (1-1-0) pierwsze pneumatyczne, drugie na klamkę.
Lata produkcji: (2006-2012).
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazwa producenta: Autosan
Nazwa modelu: Autosan H9-21 / 21.41 / 21.41 S Kleks
Podwozie: Autosan H9
Nadwozie: Autosan H9
Silnik: Andoria 6CT107
Producent: Andoria
Nazwa: 6CT107
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 6540 cm³
Maksymalna moc: 110 kW (150 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2400 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 600 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1600 rpm
Cylindry: 6
Turbo: Tak
Standard Emisji: < Euro-0 (1980-1993), Euro-1 (1993-1998), Euro-2 (1998-2003)
Skrzynia biegów: FPS Tczew S5-45
Producent: FPS Tczew
Nazwa: S5-45
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 5
Licencja: ZF
Układ Drzwi: 1-0-1
długość: 9800 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3150 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 51
Miejsc siedzących: 39
Minimalny poziom podłogi: 980 mm
Maksymalny poziom podłogi: 980 mm
Inne informacje:
Model: H9-21 koła 900-setki (jak H9-03) (do 1992 roku)
Model: H9-21.41 koła 1000-siączki (jak Jelcz PR-110) (1992-2003)
Standard: drzwi klamkowe, druga wersja: pierwsze drzwi: pneumatyczne, odskokowe.
Produkcja: (1980-2003)
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazwa producenta: Jelcz
Nazwa modelu: Ikarus-Zemun IK160P
Podwozie: Ikarus-Zemun IK160
Nadwozie: Ikarus-Zemun IK160
Silnik: WSK Mielec SW680/78/1
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 11100 cm³
Maksymalna moc: 136 kW (185 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2200 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 710 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1400 rpm
Cylindry: 6
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90U
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 6
Pod licencją: ZF S6-90U
Układ Drzwi: 2-2-0-2
Liczba Osi: 3
długość: 16760 mm
Szerokość: 2450 mm
Wysokość: 3030 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 145
Miejsc siedzących: 47
Minimalny poziom podłogi: 910 mm
Maksymalny poziom podłogi: 47 mm
Inne informacje:
Wersja montowana w JZS na rynek Polski.
Produkcja: 1982-1989
|
|
|
|
|
|
|
|
Znaleziono zdjęć: 0 na 0 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 0 do 0.
Nie ma zdjęć w tej kategorii
|