4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

Volvo 7700 #252
Volvo 7700 #252 nowe
Komentarzy: 0
Maciek

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o.

Historia firmy sporządzona przez Remika:

(01.07.1952-1975) (PPKS Zielona Góra ET/Nowa Sól)
Dnia 01.07.1952 roku została wyłoniona Ekspozytura Towarowa w Nowej Soli z mniejszej Ekspozytury Państwowej Komunikacji Samochodowej Zielona Góra i zlokalizowana została w pomieszczeniach przy ul. Moniuszki 3, róg ul. Garbarskiej.
Przez pierwsze 3 lata gospodarka nowosolskiego PKS opierała się na nielicznym taborze, natomiast już w roku 1970 przedsiębiorstwo prężnie się rozwijało i zatrudniało 326 pracowników.

(1975-1983) Oddział IV WP PKS Zielona Góra. (WPPKS ZIelona Góra O/Nowa Sól)
W 1975 roku nowy podział administracyjny spowodował zmiany organizacyjne i przedsiębiorstwo wraz z kilkoma innymi oddziałami byłego województwa zielonogórskiego i legnickiego stanowiło 17 okręg komunikacyjny w kraju. Od roku 1976 nowosolski PKS świadczył usługi nie tylko towarowo-spedycyjne, ale również przewozu osób. W skład przedsiębiorstwa zostały przypisane Placówki terenowe w Wolsztynie i Szprotawie.

(1983-30.06.1990) Oddział IV KPKS Zielona Góra (KPKS Zielona Góra O/Nowa Sól)

(01.07.1990-31.07.2004) Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej Nowa Sól (PPKS Nowa Sól)
Momentem przełomowym w działalności przedsiębiorstwa były przemiany dokonane w 1989 roku, gdzie zlikwidowano Dyrekcję Generalną PKS w Warszawie i Dyrekcje Okręgowe, a wszystkie Oddziały uzyskały osobowość prawną i stały się odrębnymi jednostkami.
Od 01.07.1990. nowosolski PKS prowadził działalność jako samodzielny podmiot gospodarczy. Przedsiębiorstwa dysponowały samodzielnym zapleczem technicznym, dworcami autobusowymi oraz stacjami paliw. Stacja Diagnostyczna w Nowej Soli swą działalność datuje od 1999 r., wyposażona w urządzenia nowoczesnej generacji pozyskała przez lata grono stałych klientów.

(01.08.2004-2014) (PKS Nowa Sól Sp. z o.o.)
Dnia 01.08.2004. dobiegł końca proces prywatyzacji Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej i przedsiębiorstwo zostało przekształcone w Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, pod nazwą PKS Nowa Sól Sp. z o.o.
Jak prywatyzowano PKS Nowa Sól Źródło: Lubuski Urząd Wojewódzki Opublikowano: 2004-11-02 23:09:15. Prywatyzacja PPKS w Nowej Soli była procesem złożonym. Początki podejmowanych działań prywatyzacyjnych miały miejsce w kwietniu 2000 roku, kiedy to grupa pracowników z Placówki terenowej PPKS w Wolsztynie wystąpiła z wnioskiem do Wojewody o prywatyzację z inwestorem zewnętrznym lub wyłącznym udziałem pracowników. Inicjatywa Oddziału wolsztyńskiego nie uzyskała poparcia zarówno ze strony Rady Pracowniczej jak i czterech pozostałych organizacji związkowych, działających w PPKS w Nowej Soli. Ponownie, po dokonanych zmianach w kierownictwie Przedsiębiorstwa, w marcu 2003 roku rozpoczęły się działania zmierzające do prywatyzacji. Podjęte zostały na skutek propozycji złożonej w liście intencyjnym Wojewodzie Lubuskiemu przez firmę INTERTRANS PKS S.A. w Głogowie zawiązania Spółki prawa handlowego, do której w formie aportu Wojewoda w imieniu Skarbu Państwa wniósłby PPKS w Nowej Soli. Wojewoda po rozważeniu listu intencyjnego w kwietniu 2003 roku wydał decyzję o przygotowaniach do prywatyzacji Przedsiębiorstwa. W trybie przetargu publicznego została wybrana firma konsultingowa, która wykonała analizę prywatyzacyjną dla PPKS, zawierającą między innymi wycenę Przedsiębiorstwa. Analizę sporządziła firma Bisness Consulting Sp. z o.o. z Katowic. Wykonana analiza została odebrana przez Komisję powołaną przez Wojewodę Lubuskiego. Dysponując analizą prywatyzacyjną, Wojewoda w październiku 2003 roku w dzienniku RZECZPOSPOLITA zamieścił ogłoszenie zapraszające inwestorów krajowych i zagranicznych do udziału w prywatyzacji bezpośredniej PPKS w Nowej Soli, polegającej na wniesieniu przedsiębiorstwa jako aportu do Spółki prawa handlowego. Wpłynęło sześć ofert spośród których pięć zostało zakwalifikowanych do negocjacji (INTERTRANS PKS S.A Głogów, Konsorcjum - PKS S.A Żary i PKS Gorzów Wlkp. Sp. z o.o., PKS Zielona Góra Sp. z o.o., PKS Sp. z o.o. Grodzisk Mazowiecki i Connex Polska Sp. z o.o. Warszawa)(szóstym inwestorem była prawdopodobnie Spółka pracownicza). Wybranym inwestorem, który uzyskał akceptację Wojewody zostało Konsorcjum zawiązane przez inwestorów strategicznych PKS S.A w Żarach i PKS w Gorzowie Wlkp. Sp. z o.o. Istotnym kryterium oceny i wyboru inwestora do prywatyzacji PPKS w Nowej Soli była przedstawiona strategia rozwoju nowego podmiotu po prywatyzacji, jak również wiarygodność inwestorów wyrażona w opiniach różnych organizacji w zakresie aspektów gospodarczych, finansowych i społecznych. W dniu 2 sierpnia 2004 roku, w formie aktu notarialnego została podpisana umowa o utworzeniu firmy pod nazwą PKS Nowa Sól Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością do której w formie aportu wniesione zostało PPKS w Nowej Soli. Udziałowcami Spółki zostali: Skarb Państwa oraz inwestorzy strategiczni: PKS S.A w Żarach i PKS w Gorzowie Wlkp. Sp. z o.o. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 8.200 tys. zł. Udziały objęte przez inwestorów strategicznych w kapitale zakładowym Spółki zostały pokryte wkładem pieniężnym w kwocie 3.200 tys. zł. Integralną część umowy spółki stanowi pakiet inwestycyjny w którym zapisano, iż w okresie trzech lat od zawiązania Spółki zostaną poniesione nakłady inwestycyjne w wysokości 4 mln złotych oraz pakiet socjalny zawarty w dniu 6 marca 2004 roku pomiędzy inwestorami strategicznymi a związkami zawodowymi, działającymi w Przedsiębiorstwie, w którym zostały określone gwarancje zatrudnienia pracowników PPKS przez okres 36 miesięcy od daty zawarcia umowy Spółki. Ponadto, uprawnionym pracownikom przysługiwać będzie prawo do nieodpłatnego nabycia do 15 % udziałów należących do Skarbu Państwa - zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Skarbu Państwa. Dopływ gotówki do nowo utworzonej Spółki, korzystny pakiet inwestycyjny oraz socjalny dla pracowników stanowią podstawę do osiągnięcia zamierzonego efektu prywatyzacji w postaci utworzenia podmiotu gospodarczego o ustabilizowanej pozycji na rynku przewozowym, pozwalającym sprostać wymogom związanym z wejściem Polski do Unii Europejskiej.

(2014-) (PKS Nowa Sól Sp. z o.o. w likwidacji).
W wyniku politycznego planu wyprzedaży udziałów w Spółkach należących do Skarbu Państwa, Ministerstwo Skarbu RP ogłosiło listę Spółek w których zamierza się pozbyć swoich udziałów. W 2014 roku prawie cały pakiet udziałów należący do Skarbu Państwa za cenę 1 miliona złotych ponownie wykupiło Konsorcjum firm PKS S.A. Żary i PKS Gorzów Wlkp. Sp. z o.o.. Niestety po upływie dwóch tygodni ogłoszono postawienie PKS Nowa Sól w stan likwidacji. Planowana działalność firmy miała zakończyć się do końca 2016 roku.

(01.09.2016) likwidacja Placówki terenowej w Wolsztynie i otwarcie Placówki terenowej PKS Gorzów Wlkp.

(02.01.2017) likwidacja Placówki terenowej w Szprotawie. PKS Gorzów Wielkopolski ogłosił na swojej stronie internetowej, powstanie Placówki terenowej w Nowej Soli.

(01.04.2017) wszystkie linie obsługiwane przez PKS Nowa Sól zostały przejęte przez PKS Gorzów Wielkopolski.

Sporządzono przy pomocy informacji zawartych w książce 60 lat za kółkiem PKS Zielona Góra, strony PKS Nowa Sól (historia) i informacji prasowych.

Strona internetowa firmy znajduje się tu:
http://www.pks.nowasol.pl/ (Hits: 5104)
Podkategorie
Autosan A0909L (66) nowe
Autosan A0909L.07.01. Tramp 09:
Pojazdy o numerach: (Z10163-Z10166)
Silnik: EURO-5.
Układ drzwi: 1-1-0.

Autosan A1010M (10) nowe
Autosan H10-10 (83) nowe
Autosan H10-10.01 / H10-10.02
Długość: 10380 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3080 mm
Rozstaw osi: 5000 mm
Masa własna: 9140 kg
Masa dopuszczalna: 13000 kg
Układ drzwi: 1-0-1
Wysokość podłogi:
1 wejście: 933 mm
2 wejście: 933 mm
Ilość miejsc siedzących: 43
Silnik: Andoria 6cT107-2/1A/3
Moc: 205 KM
Pojemność:
Skrzynia: S5-60
Model: H10-10.01 koła 900-setki (jak H9-21) (1992), koła 1000-siączki (jak Jelcz PR-110) (1992-2003)
Układ drzwi: 1-0-1 (pierwsze odskokowe dwu-skrzydłowe, drugie na klamkę)
Model: H10-10.02 koła 1000-siączki
Układ drzwi: 1-0-1 (pierwsze odskokowe jednoskrzydłowe, drugie na klamkę, opcja dodatkowa: drugie odskokowe).

Autosan H10-11 (27) nowe
Autosan H10-12 (12) nowe
Nazwa producenta: Autosan
Nazwa modelu: Autosan H10-12.16
Podwozie: Autosan H10-12
Nadwozie: Autosan H10-12
Silnik: WSK Mielec SWT 11/311/2
Producent: WSK Mielec
Nazwa: SWT 11/311/2
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 1100 cm³
Maksymalna moc: 176 kW (239 KM), przy prędkości (obrotów na minutę) 2200 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 902 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1500 rpm
Cylindry: 6
Turbo: Tak
Standard Emisji: Euro-2
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90U
Producent: FPS Tczew
Nazwa: S6-90U
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 6
Pod licencją: ZF S6-90U
Układ Drzwi: 1-0-1
Liczba Osi: 2
Długość: 11860 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3182 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 46-48
Miejsc siedzących: 45-47
Inne informacje:
Ostatnia wersja modelu H10-12, która znalazła się w produkcji. Pojazd był oferowany tylko z silnikiem: SWT 11/311/2.
Produkcja: (1995-2000)

Autosan H9-03 (0)
Autosan H9-21 (177) nowe
Nazwa producenta: Autosan
Nazwa modelu: Autosan H9-21 / 21.41 / 21.41 S Kleks
Podwozie: Autosan H9
Nadwozie: Autosan H9
Silnik: Andoria 6CT107
Producent: Andoria
Nazwa: 6CT107
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 6540 cm³
Maksymalna moc: 110 kW (150 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2400 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 600 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1600 rpm
Cylindry: 6
Turbo: Tak
Standard Emisji: < Euro-0 (1980-1993), Euro-1 (1993-1998), Euro-2 (1998-2003)
Skrzynia biegów: FPS Tczew S5-45
Producent: FPS Tczew
Nazwa: S5-45
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 5
Licencja: ZF
Układ Drzwi: 1-0-1
długość: 9800 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3150 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 51
Miejsc siedzących: 39
Minimalny poziom podłogi: 980 mm
Maksymalny poziom podłogi: 980 mm

Inne informacje:
Model: H9-21 koła 900-setki (jak H9-03) (do 1992 roku)
Model: H9-21.41 koła 1000-siączki (jak Jelcz PR-110) (1992-2003)
Standard: drzwi klamkowe, druga wersja: pierwsze drzwi: pneumatyczne, odskokowe.
Produkcja: (1980-2003)

Autosan H9-35 (0)
Berkhof Excellence (1) nowe
DAB 7-1200B (12) nowe
DAB 7-1200L (11) nowe
Ikarus-Zemun IK160P (1) nowe
Irisbus Crossway 12M (18) nowe
Irisbus Karosa C956 Axer (14) nowe
Jelcz 043 (1) nowe
Jelcz 120M (23) nowe
Jelcz D120 (2) nowe
Jelcz L090M (2) nowe
Jelcz L100I (16) nowe
Nazwa producenta: Jelcz
Nazwa modelu: Jelcz L100I
Nadwozie: Jelcz L100
Silnik: Iveco 8060.45
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 5861 cm³
Maksymalna moc: 152 kW (207 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2700 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 660 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1400 rpm
Cylindry: 6
Turbo: Tak
Skrzynia biegów: Iveco 6-gear manual
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 6
Retarder: Tak
Układ Drzwi: 1-1-0
Liczba Osi: 2
długość: 10250 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3170 mm
Produkcja: 2000-2006

Jelcz L11 (0)
Jelcz L120 (17) nowe
Jelcz M11 (6) nowe
Jelcz PR110D (4) nowe
Nazwa producenta: Jelcz
Nazwa modelu: Jelcz PR110D Lux
Silnik: WSK Mielec SW680/165
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 11100 cm³
Maksymalna moc: 149 kW (203 KM)
Cylindry: 6
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90U
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 6
Pod licencją: ZF S6-90U
Układ Drzwi: 1-0-1
długość: 12000 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3180 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 46
Miejsc siedzących: 46
Minimalny poziom podłogi: 1040 mm
Maksymalny poziom podłogi: 1040 mm
Produkcja: (1984-1992)

Jelcz PR110M (0)
Jelcz T120 (10) nowe
MAN NÜ263 (14) nowe
MAN ÜL353 (0)
Nazwa producenta: MAN Nutzfahrzeuge / MAN Bus
Nazwa modelu: Typ: ÜL353-13,70M (A04)
Podwozie: MAN ÜLxx3-13,7 (A04)
Produkcja: (1999-?)
Nadwozie: MAN ÜLxx3
Produkcja: (1999-?)
Układ Drzwi: 1-2-0
Liczba Osi: 3
długość: 13700 mm
Szerokość: 2500 mm
Produkcja: (2001-?) Salzgitter

Mercedes-Benz Sprinter (4) nowe
Pojazdy obsługi technicznej (5) nowe
Holowniki,pogotowia techniczne,inne
San H100 (1) nowe
Solbus B9,5 (19) nowe
Solbus C10,5 (4) nowe
Solbus C9,5 (30) nowe
Solbus SN11 (9) nowe
Volvo B10M (2) nowe


Znaleziono zdjęć: 0 na 0 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 0 do 0.

Nie ma zdjęć w tej kategorii




Zdjęć na stronie: 

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. (Nowe zdjęcia)

Designed by Mychas  free 4images template affordable hosting