Losowe zdjęcie |
 |
 MAN NG312 #246 nowe
Komentarzy: 0 Reyn Sorielson
|
 |
|
 |
 |
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. |
 |
Historia firmy sporządzona przez Remika:
(01.07.1952-1975) (PPKS Zielona Góra ET/Nowa Sól)
Dnia 01.07.1952 roku została wyłoniona Ekspozytura Towarowa w Nowej Soli z mniejszej Ekspozytury Państwowej Komunikacji Samochodowej Zielona Góra i zlokalizowana została w pomieszczeniach przy ul. Moniuszki 3, róg ul. Garbarskiej.
Przez pierwsze 3 lata gospodarka nowosolskiego PKS opierała się na nielicznym taborze, natomiast już w roku 1970 przedsiębiorstwo prężnie się rozwijało i zatrudniało 326 pracowników.
(1975-1983) Oddział IV WP PKS Zielona Góra. (WPPKS ZIelona Góra O/Nowa Sól)
W 1975 roku nowy podział administracyjny spowodował zmiany organizacyjne i przedsiębiorstwo wraz z kilkoma innymi oddziałami byłego województwa zielonogórskiego i legnickiego stanowiło 17 okręg komunikacyjny w kraju. Od roku 1976 nowosolski PKS świadczył usługi nie tylko towarowo-spedycyjne, ale również przewozu osób. W skład przedsiębiorstwa zostały przypisane Placówki terenowe w Wolsztynie i Szprotawie.
(1983-30.06.1990) Oddział IV KPKS Zielona Góra (KPKS Zielona Góra O/Nowa Sól)
(01.07.1990-31.07.2004) Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej Nowa Sól (PPKS Nowa Sól)
Momentem przełomowym w działalności przedsiębiorstwa były przemiany dokonane w 1989 roku, gdzie zlikwidowano Dyrekcję Generalną PKS w Warszawie i Dyrekcje Okręgowe, a wszystkie Oddziały uzyskały osobowość prawną i stały się odrębnymi jednostkami.
Od 01.07.1990. nowosolski PKS prowadził działalność jako samodzielny podmiot gospodarczy. Przedsiębiorstwa dysponowały samodzielnym zapleczem technicznym, dworcami autobusowymi oraz stacjami paliw. Stacja Diagnostyczna w Nowej Soli swą działalność datuje od 1999 r., wyposażona w urządzenia nowoczesnej generacji pozyskała przez lata grono stałych klientów.
(01.08.2004-2014) (PKS Nowa Sól Sp. z o.o.)
Dnia 01.08.2004. dobiegł końca proces prywatyzacji Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej i przedsiębiorstwo zostało przekształcone w Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, pod nazwą PKS Nowa Sól Sp. z o.o.
Jak prywatyzowano PKS Nowa Sól Źródło: Lubuski Urząd Wojewódzki Opublikowano: 2004-11-02 23:09:15. Prywatyzacja PPKS w Nowej Soli była procesem złożonym. Początki podejmowanych działań prywatyzacyjnych miały miejsce w kwietniu 2000 roku, kiedy to grupa pracowników z Placówki terenowej PPKS w Wolsztynie wystąpiła z wnioskiem do Wojewody o prywatyzację z inwestorem zewnętrznym lub wyłącznym udziałem pracowników. Inicjatywa Oddziału wolsztyńskiego nie uzyskała poparcia zarówno ze strony Rady Pracowniczej jak i czterech pozostałych organizacji związkowych, działających w PPKS w Nowej Soli. Ponownie, po dokonanych zmianach w kierownictwie Przedsiębiorstwa, w marcu 2003 roku rozpoczęły się działania zmierzające do prywatyzacji. Podjęte zostały na skutek propozycji złożonej w liście intencyjnym Wojewodzie Lubuskiemu przez firmę INTERTRANS PKS S.A. w Głogowie zawiązania Spółki prawa handlowego, do której w formie aportu Wojewoda w imieniu Skarbu Państwa wniósłby PPKS w Nowej Soli. Wojewoda po rozważeniu listu intencyjnego w kwietniu 2003 roku wydał decyzję o przygotowaniach do prywatyzacji Przedsiębiorstwa. W trybie przetargu publicznego została wybrana firma konsultingowa, która wykonała analizę prywatyzacyjną dla PPKS, zawierającą między innymi wycenę Przedsiębiorstwa. Analizę sporządziła firma Bisness Consulting Sp. z o.o. z Katowic. Wykonana analiza została odebrana przez Komisję powołaną przez Wojewodę Lubuskiego. Dysponując analizą prywatyzacyjną, Wojewoda w październiku 2003 roku w dzienniku RZECZPOSPOLITA zamieścił ogłoszenie zapraszające inwestorów krajowych i zagranicznych do udziału w prywatyzacji bezpośredniej PPKS w Nowej Soli, polegającej na wniesieniu przedsiębiorstwa jako aportu do Spółki prawa handlowego. Wpłynęło sześć ofert spośród których pięć zostało zakwalifikowanych do negocjacji (INTERTRANS PKS S.A Głogów, Konsorcjum - PKS S.A Żary i PKS Gorzów Wlkp. Sp. z o.o., PKS Zielona Góra Sp. z o.o., PKS Sp. z o.o. Grodzisk Mazowiecki i Connex Polska Sp. z o.o. Warszawa)(szóstym inwestorem była prawdopodobnie Spółka pracownicza). Wybranym inwestorem, który uzyskał akceptację Wojewody zostało Konsorcjum zawiązane przez inwestorów strategicznych PKS S.A w Żarach i PKS w Gorzowie Wlkp. Sp. z o.o. Istotnym kryterium oceny i wyboru inwestora do prywatyzacji PPKS w Nowej Soli była przedstawiona strategia rozwoju nowego podmiotu po prywatyzacji, jak również wiarygodność inwestorów wyrażona w opiniach różnych organizacji w zakresie aspektów gospodarczych, finansowych i społecznych. W dniu 2 sierpnia 2004 roku, w formie aktu notarialnego została podpisana umowa o utworzeniu firmy pod nazwą PKS Nowa Sól Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością do której w formie aportu wniesione zostało PPKS w Nowej Soli. Udziałowcami Spółki zostali: Skarb Państwa oraz inwestorzy strategiczni: PKS S.A w Żarach i PKS w Gorzowie Wlkp. Sp. z o.o. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 8.200 tys. zł. Udziały objęte przez inwestorów strategicznych w kapitale zakładowym Spółki zostały pokryte wkładem pieniężnym w kwocie 3.200 tys. zł. Integralną część umowy spółki stanowi pakiet inwestycyjny w którym zapisano, iż w okresie trzech lat od zawiązania Spółki zostaną poniesione nakłady inwestycyjne w wysokości 4 mln złotych oraz pakiet socjalny zawarty w dniu 6 marca 2004 roku pomiędzy inwestorami strategicznymi a związkami zawodowymi, działającymi w Przedsiębiorstwie, w którym zostały określone gwarancje zatrudnienia pracowników PPKS przez okres 36 miesięcy od daty zawarcia umowy Spółki. Ponadto, uprawnionym pracownikom przysługiwać będzie prawo do nieodpłatnego nabycia do 15 % udziałów należących do Skarbu Państwa - zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Skarbu Państwa. Dopływ gotówki do nowo utworzonej Spółki, korzystny pakiet inwestycyjny oraz socjalny dla pracowników stanowią podstawę do osiągnięcia zamierzonego efektu prywatyzacji w postaci utworzenia podmiotu gospodarczego o ustabilizowanej pozycji na rynku przewozowym, pozwalającym sprostać wymogom związanym z wejściem Polski do Unii Europejskiej.
(2014-) (PKS Nowa Sól Sp. z o.o. w likwidacji).
W wyniku politycznego planu wyprzedaży udziałów w Spółkach należących do Skarbu Państwa, Ministerstwo Skarbu RP ogłosiło listę Spółek w których zamierza się pozbyć swoich udziałów. W 2014 roku prawie cały pakiet udziałów należący do Skarbu Państwa za cenę 1 miliona złotych ponownie wykupiło Konsorcjum firm PKS S.A. Żary i PKS Gorzów Wlkp. Sp. z o.o.. Niestety po upływie dwóch tygodni ogłoszono postawienie PKS Nowa Sól w stan likwidacji. Planowana działalność firmy miała zakończyć się do końca 2016 roku.
(01.09.2016) likwidacja Placówki terenowej w Wolsztynie i otwarcie Placówki terenowej PKS Gorzów Wlkp.
(02.01.2017) likwidacja Placówki terenowej w Szprotawie. PKS Gorzów Wielkopolski ogłosił na swojej stronie internetowej, powstanie Placówki terenowej w Nowej Soli.
(01.04.2017) wszystkie linie obsługiwane przez PKS Nowa Sól zostały przejęte przez PKS Gorzów Wielkopolski.
Sporządzono przy pomocy informacji zawartych w książce 60 lat za kółkiem PKS Zielona Góra, strony PKS Nowa Sól (historia) i informacji prasowych.
Strona internetowa firmy znajduje się tu:
http://www.pks.nowasol.pl/ (Hits: 8880)
Podkategorie |
Autosan A0909L.07.01. Tramp 09:
Pojazdy o numerach: (Z10163-Z10166)
Silnik: EURO-5.
Układ drzwi: 1-1-0.
|
|
Autosan H10-10.01 / H10-10.02
Długość: 10380 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3080 mm
Rozstaw osi: 5000 mm
Masa własna: 9140 kg
Masa dopuszczalna: 13000 kg
Układ drzwi: 1-0-1
Wysokość podłogi:
1 wejście: 933 mm
2 wejście: 933 mm
Ilość miejsc siedzących: 43
Silnik: Andoria 6cT107-2/1A/3
Moc: 205 KM
Pojemność:
Skrzynia: S5-60
Model: H10-10.01 koła 900-setki (jak H9-21) (1992), koła 1000-siączki (jak Jelcz PR-110) (1992-2003)
Układ drzwi: 1-0-1 (pierwsze odskokowe dwu-skrzydłowe, drugie na klamkę)
Model: H10-10.02 koła 1000-siączki
Układ drzwi: 1-0-1 (pierwsze odskokowe jednoskrzydłowe, drugie na klamkę, opcja dodatkowa: drugie odskokowe).
|
|
Nazwa producenta: Autosan
Nazwa modelu: Autosan H10-12.16
Podwozie: Autosan H10-12
Nadwozie: Autosan H10-12
Silnik: WSK Mielec SWT 11/311/2
Producent: WSK Mielec
Nazwa: SWT 11/311/2
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 1100 cm³
Maksymalna moc: 176 kW (239 KM), przy prędkości (obrotów na minutę) 2200 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 902 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1500 rpm
Cylindry: 6
Turbo: Tak
Standard Emisji: Euro-2
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90U
Producent: FPS Tczew
Nazwa: S6-90U
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 6
Pod licencją: ZF S6-90U
Układ Drzwi: 1-0-1
Liczba Osi: 2
Długość: 11860 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3182 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 46-48
Miejsc siedzących: 45-47
Inne informacje:
Ostatnia wersja modelu H10-12, która znalazła się w produkcji. Pojazd był oferowany tylko z silnikiem: SWT 11/311/2.
Produkcja: (1995-2000)
|
|
Nazwa producenta: Autosan
Nazwa modelu: Autosan H9-21 / 21.41 / 21.41 S Kleks
Podwozie: Autosan H9
Nadwozie: Autosan H9
Silnik: Andoria 6CT107
Producent: Andoria
Nazwa: 6CT107
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 6540 cm³
Maksymalna moc: 110 kW (150 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2400 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 600 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1600 rpm
Cylindry: 6
Turbo: Tak
Standard Emisji: < Euro-0 (1980-1993), Euro-1 (1993-1998), Euro-2 (1998-2003)
Skrzynia biegów: FPS Tczew S5-45
Producent: FPS Tczew
Nazwa: S5-45
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 5
Licencja: ZF
Układ Drzwi: 1-0-1
długość: 9800 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3150 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 51
Miejsc siedzących: 39
Minimalny poziom podłogi: 980 mm
Maksymalny poziom podłogi: 980 mm
Inne informacje:
Model: H9-21 koła 900-setki (jak H9-03) (do 1992 roku)
Model: H9-21.41 koła 1000-siączki (jak Jelcz PR-110) (1992-2003)
Standard: drzwi klamkowe, druga wersja: pierwsze drzwi: pneumatyczne, odskokowe.
Produkcja: (1980-2003)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nazwa producenta: Jelcz
Nazwa modelu: Jelcz L100I
Nadwozie: Jelcz L100
Silnik: Iveco 8060.45
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 5861 cm³
Maksymalna moc: 152 kW (207 KM), przy prędkości (obrotów na minutę): 2700 rpm
Maksymalny moment obrotowy (Nm): 660 Nm, przy prędkości (obrotów na minutę): 1400 rpm
Cylindry: 6
Turbo: Tak
Skrzynia biegów: Iveco 6-gear manual
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 6
Retarder: Tak
Układ Drzwi: 1-1-0
Liczba Osi: 2
długość: 10250 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3170 mm
Produkcja: 2000-2006
|
|
|
|
Nazwa producenta: Jelcz
Nazwa modelu: Jelcz PR110D Lux
Silnik: WSK Mielec SW680/165
Paliwo: Diesel
Pojemność skokowa (w cm³): 11100 cm³
Maksymalna moc: 149 kW (203 KM)
Cylindry: 6
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90U
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna
Biegi: 6
Pod licencją: ZF S6-90U
Układ Drzwi: 1-0-1
długość: 12000 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3180 mm
Całkowita pojemność pasażerska: 46
Miejsc siedzących: 46
Minimalny poziom podłogi: 1040 mm
Maksymalny poziom podłogi: 1040 mm
Produkcja: (1984-1992)
|
|
|
|
Nazwa producenta: MAN Nutzfahrzeuge / MAN Bus
Nazwa modelu: Typ: ÜL353-13,70M (A04)
Podwozie: MAN ÜLxx3-13,7 (A04)
Produkcja: (1999-?)
Nadwozie: MAN ÜLxx3
Produkcja: (1999-?)
Układ Drzwi: 1-2-0
Liczba Osi: 3
długość: 13700 mm
Szerokość: 2500 mm
Produkcja: (2001-?) Salzgitter
|
|
Holowniki,pogotowia techniczne,inne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Znaleziono zdjęć: 0 na 0 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 0 do 0.
Nie ma zdjęć w tej kategorii
|