4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:

Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?


Losowe zdjęcie

Solbus SL11 Solway #20088
Solbus SL11 Solway #20088 nowe
Komentarzy: 1
Solbus

Jelcz PR110M nowe
Jelcz PR110M

            

Jelcz PR110M
Komentarz: Foto pochodzi z folderu JZS Jelcz.

Zasadniczo w tym malowaniu fabrycznie nowe Jelcze PR110M były dostarczane do WPK Legnica. Z przyczyn obiektywnych zdarzały się dostawy autobusów, w których kolor kremowy zastępował kolor biały, a kolor czerwony zastępował jasnobrązowy.

Dostrzegalnymi "gołym" okiem różnicami pomiędzy modelem PR110U a PR110M były:
1) z zewnątrz pojazdu:
- brak przy oznakowaniu modelu po prawej stronie karoserii za przednimi drzwiami oznaczenia marki "Jelcz" - pozostał tylko model "pr110",
- drzwi malowane były na całej powierzchni kolorem kremowym lub białym,
- na masce pod marką "Jelcz" brak dodatkowego oznaczenia "berliet - licencja" (PR110M był produkowany już po wygaśnięciu licencji),
- brak charakterystycznych wywietrzników wielkości cegieł w dachu (stosowane były wyłącznie w pierwszych latach produkcji PR110U),
- pasa nad oknami wzdłuż pojazdu nie malowano na kolor czerwony lub jasnobrązowy;
2) przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy:
- tzw. rurki (uchwyty) malowano na kolor czarny (w PR110U nie były lakierowane), a popielate plastikowe złączki rurek zastąpiono złączkami plastikowymi koloru czarnego,
- w końcowej fazie produkcji autobusów zrezygnowano z wyposażania ich w uchwyty dla pasażerów wykonane z mocnego plastiku na skórzanych paskach mocowanych do poziomych rurek wzdłuż pojazdu pod sufitem,
- szyby oznaczone jako awaryjne wyjście bezpieczeństwa mocowane były do karoserii za pomocą uszczelek umożliwiających łatwe wypchnięcie szyby na zewnątrz (zrezygnowano z metalowych ramek, które w PR110U mocowano za pomocą specjalnych mini klamek do karoserii),
- przed środkowymi drzwiami zagospodarowano wolną przestrzeń montując w tym miejscu pojedyncze siedzenie pasażerskie usytuowane bokiem do kierunku jazdy (w modelu PR110U brak takiego miejsca),
- modele PR110M posiadały zabudowane kabiny kierowcy z drzwiami otwieranymi w stronę przestrzeni pasażerskiej (modele PR110U oddzielone były od przestrzeni pasażerskiej metalową rurą, przy czym fotel kierowcy odgradzała ścianka osłonięta zasłonką na powierzchni szyby od miejsc siedzących, znajdujących się tuż za fotelem kierowcy),
- w ścianie kabiny kierowcy nad lewym siedzeniem pasażerskim - przy suficie - umieszczono system informacji pasażerskiej - tzw. film, na którym podany był nr linii i poszczególne przystanki (rozwiązanie to zastosowano również prowizorycznie w ikarusach 280.26 - tam filmy nie posiadały obudowy z PCV - taśma umieszczona była na metalowej konstrukcji),
- od 1986 roku w modelach PR110M stosowano zabudowę przestrzeni kierowcy, jak w Jelczach M11.

Warto również dodać, że siedzenia pasażerskie w fabrycznie nowych Jelczach PR110M pokryte były skajem wyłącznie koloru bordowego lub jasnobrązowego. Obicie siedzeń ulegało rozmaitym przemianom kolorystycznym w wyniku przeprowadzanych napraw głównych (np. KAPENA Słupsk - kolor ciemnobrązowy l ub czarny, LZNS, KZNS - kolor wiśniowy lub ciemnobrązowy), a także w wyniku usuwania przez samo Przedsiębiorstwo skutków aktów wandalizmu (przeważnie cięcia siedzeń).
Słowa kluczowe:  
Data: 09.09.2010 19:44
Wyświetleń: 1068
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 20.2 KB
Dodał: Warsaw1977


Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia



   

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: Jelcz PR110M (Komentarzy)

Designed by Mychas  free 4images template affordable hosting