Losowe zdjęcie |
|
Jelcz M11 #238 nowe
Komentarzy: 0 janisio
|
|
|
|
|
Ikarus 280 |
|
Fabrycznie nowe i używane (po odbudowie) autobusy, dostarczone w latach 1983 - 1992.
Wszystkie dostarczone dla WPK Legnica (wraz z OTE w Głogowie) Ikarusy 280.26 objęte były przedziałem numeracji taboru od #1001 do #1061 i od #1063 do #1068.
Opisy poszczególnych autobusów zawierają takie dane, jak: rok produkcji, numery rejestracyjne, miejsca i daty poszczególnych napraw głównych oraz schematy malowania autobusów po tych naprawach. Dodatkowo można znaleźć informację o przekazaniach taboru pomiędzy poszczególnymi zajezdniami oraz inne ciekawostki.
Umieszczone tu informacje zostały zebrane i usystematyzowane w oparciu o zachowane, lecz nie zawsze kompletne, prywatne źródła należące do wielu sympatyków WPK Legnica. (Hits: 1911)
Podkategorie |
1. Rok prod.: 1986
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LGJ 861C
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. W latach służby w WPK Legnica nie wykonano żadnej naprawy głównej.
Autobus przejęty przez Komunikację Miejską sp. z o. o. w Głogowie od zlikwidowanego WPK Legnica.
Uwaga:
- zdjęcia i dodatkowe informacje na TWB i Województwo Dolnośląskie / Głogów / Komunikacja Miejska sp. z o.o. / Ikarus 280.26 / 450
|
Ikarus 280.26
VIN: 280.26.1209.89
Wyprodukowany: 1989
Zezłomowany: 2009
Właściciele:
(1989-1995) WPK Legnica
(1995-2009) MPK Sp. z o.o. Legnica
Tablice rejestracyjne:
(1989-2009) LCA 671B
Numery taborowe:
(1989-1995) 1052 / WPK Legnica
(1995-2009) 1052 / MPK Sp. z o.o. Legnica
Inne informacje:
Producent: Ikarus.
Silnik: (Rába / MAN: D2156HM6U.
Moc / pojemność silnika: 141 kW / 192 HP / 10,350 l.
Skrzynia biegów: Csepel: ASH-75-2 (5-cio biegowa)).
Miejsc (siedzących / ogółem) 35 / 160.
Układ drzwi: [4-4-4-4].
Lata produkcji: (1981-1990).
NG: 1998 (KZNS Solec Kujawski).
Sprzedany i odholowany na skup złomu do Rzeszotar.
Zdjęcia tego autobusu można zobaczyć tu:
http://www.autobusownia.pl/categories.php?cat_id=614
|
1. Rok prod.: 1988
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCA 672B, LIA 4713
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('97)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 2003r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1988
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCA 769B, LCA 6471
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('97)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 2003r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1988
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCA 773B, LCA 6356
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('97)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 2003r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1989
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCA 260B, LIA 8613
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('98)
6. Schemat malowania po I NG: jak pozostałe Ikarusy wg schematu dla MPK sp. z o. o. w Legnicy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 2009r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1981 (1991*)
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 7866
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - karmelowy.
5. Rok wycofania: 1998r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zakupiono w 1991 roku po odbudowie w Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów w Lublinie. Poprzednimi jego właścicielami byli WPK Gdańsk - Gdynia, a następnie MZK Gdynia #26018.
|
1. Rok prod.: 1983 (1991*)
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LGJ 657D
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - karmelowy.
5. Rok wycofania: 2004r.
Autobus przejęty przez KM sp. z o. o. w Głogowie od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zakupiono w 1991 roku po odbudowie w Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów w Lublinie. Poprzednimi jego właścicielami byli WPK Gdańsk - Gdynia, a następnie MZK Gdynia #26062.
|
1. Rok prod.: 1981 (1991*)
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 8625
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - bordowy.
5. Rok wycofania: 1996r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zakupiono w 1991 roku po odbudowie w Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów w Lublinie. Poprzednim jego właścicielem były MZK Warszawa (zaj. Pożarowa); brak danych o nr tab.
|
|
1. Rok prod.: 1982 (1991*)
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 8626
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - bordowy.
5. Rok wycofania: 1996r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zakupiono w 1991 roku po odbudowie w Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów w Lublinie. Poprzednim jego właścicielem były MZK Warszawa (zaj. Pożarowa); brak danych o nr tab.
Uwaga:
- autobus całościowo przemalowany w WPK Legnica (prawdopodobnie w 1995r.) na kolor żółty pod ekspozycję reklamy piwa Piast.
|
1. Rok prod.: 1983 (1991*)
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 5029, LIA 5552
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - jasnoczerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('97).
6. Schemat malowania po II NG: wg schematu malowania Ikarusów w MPK sp. z o. o. w Legnicy (foto na TWB).
7. Rok wycofania: 2007r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zakupiono w 1991 roku po odbudowie w Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów w Lublinie. Poprzednim jego właścicielem było MPK Kraków #24559.
|
Ikarus 80.58
1. Rok prod.: 1991
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 5028
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2) - jasnoczerwony.
5. Rok wycofania: 2002r. (kasacja).
Nie wykonywano napraw głównych.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus w chwili dostawy był fabrycznie nowy z silnikiem RABA-MAN Turbo; manualna 6-biegowa skrzynia ZF, drzwi harmonijkowe i wszystkie okna przesuwane. Był jedynym tego typu Ikarusem w WPK Legnica.
|
1. Rok prod.: 1992
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 5062
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. Rok wycofania: 1999r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zmontowano w PUTKM JAMNA-BUS w Mikołowie z częściowo nowego nadwozia (pozostał stary typ kabiny kierowcy i stare fotele pasażerskie) oraz z podwozia wraz z silnikiem po odbudowie.
Uwaga:
- kilka miesięcy po zakupie autobus uległ czołowemu zderzeniu z jednostką PSP u zbiegu ulic Głogowskiej i Pocztowej. Przód sekcji A wymagał odbudowy, w związku z czym autobus wysłano w tym celu do PUTKM JAMNA-BUS w Mikołowie.
|
1. Rok prod.: 1992
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 5063, LIA 8639
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. I NG: KZNS Solec Kujawski ('98).
6. Schemat malowania po I NG: wg schematu malowania Ikarusów w MPK sp. z o. o. Legnica.
5. Rok wycofania: 2009r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zmontowano w PUTKM JAMNA-BUS w Mikołowie z częściowo nowego nadwozia (pozostał stary typ kabiny kierowcy i stare fotele pasażerskie) oraz z podwozia wraz z silnikiem po odbudowie.
|
1. Rok prod.: 1992
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 5233
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. Rok wycofania: 2002r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zmontowano w PUTKM JAMNA-BUS w Mikołowie z częściowo nowego nadwozia (pozostał stary typ kabiny kierowcy i stare fotele pasażerskie) oraz z podwozia wraz z silnikiem po odbudowie.
Uwaga:
- w 1995 roku autobus całkowicie przemalowano na żółty kolor pod ekspozycję reklamy piwa Piast.
|
1. Rok prod.: 1992
2. Zajezdnia: Legnica
3. Nr rej.: LCB 5120
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - czerwony.
5. Rok wycofania: 2001r.
Autobus przejęty przez MPK sp. z o. o. w Legnicy od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zmontowano w PUTKM JAMNA-BUS w Mikołowie z częściowo nowego nadwozia (pozostał stary typ kabiny kierowcy i stare fotele pasażerskie) oraz z podwozia wraz z silnikiem po odbudowie.
|
1. Rok prod.: 1985 (1992*)
2. Zajezdnia: OTE Głogów
3. Nr rej.: LCJ 6858
4. Schemat malowania:
- strefa okien (1/2) - kremowy,
- strefa pod oknami (1/2 - pomidorowy.
5. Rok wycofania: brak danych.
Autobus przejęty przez KM sp. z o. o. w Głogowie od likwidowanego WPK Legnica.
Autobus zakupiono w 1992 roku po odbudowie w Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów w Lublinie.
|
|
|
|
Znaleziono zdjęć: 2 na 1 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 1 do 2.
|